יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

מהאמבטיה הראשונה ועד לנסיעה הראשונה ברכב

לא קל להיות הורים בפעם הראשונה. אין חכם כבעל ניסיון. אני זוכרת היטב את הפעם הראשונה שרצינו לעשות אמבטיה לטלי. שעות ארוכות של מחקר וקריאת מאמרים הקדימו את 15 הדקות שארכה האמבטיה הראשונה של הקטנה. מלבד זאת חיפשתי ביסודיות בין חנויות ציוד לתינוק אחר אמבטיה לתינוק, שתבטיח לי כי אני לא יכולה לטעות בה, ושאעשה את האמבטיה לטלי בצורה נכונה. הנסיעה הראשונה שלנו ביחד ברכב לא הייתה שונה.

לא קל להיות הורים בימינו...

אם גם אתן אמהות כמוני, במיוחד אמהות בפעם הראשונה, אתן ודאי יודעות על מה אני מדברת בדיוק. אמנם מאז שילדתי את הילד השני, איתי, אני יודעת הרבה יותר טוב מה לעשות וכיצד לנהוג בכל אחד מהמצבים, אבל בסופו של דבר אני עדיין מקפידה על אותה רמה של רצינות, כאשר אני בוחרת את הציוד לתינוקת. מלבד העובדה שלא כל מה שמתאים לבנות מתאים גם לבנים, צריך להביא בחשבון שיש ציוד לתינוק שמתבלה, וגם כי הקצב בו מפתחות החברות השונות ציוד לתינוקות הוא כל כך מסחרר, שכדאי תמיד לשים אצבע על הדופק, ולבדוק אם ישנם חידושים שכדאי לשים אליהם לב.

למשל, מנשא לתינוק הוא לא "סתם" סל, אלא מוצר שנועד לשמש את היהלום היקר ביותר שיש לנו – הילד שלנו. בחירת מנשא לתינוק היא משימה שצריך להתייחס אליה ברצינות הראויה, ולדרוש כי המנשא יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של ייצור, גימור ומעל לכל בטיחות. רק מוצר כזה ראוי להיות מוצר, אשר אנחנו יכולים לסמוך עליו עם הילדים שלנו. למרבה המזל, נראה כי זה אחד הדברים אשר חברות המייצרות ציוד לתינוק מבינות היטב ואינן מתפשרות עליו.

בחירת הסלקל המתאים היא משימה לא פשוטה


כשחיפשנו סלקל עבור הקטנה שלנו, הופתענו מההיצע הרב של מוצרים שונים ומהתחכום הרב של כל המוצרים המוצעים. מסתבר שלמרות שמו, סלקל הוא הרבה יותר מאשר סל - קל. בסופו של דבר בחרנו סלקל מתאים, ומאז כבר התחלנו לחפש גם עגלה לתינוק אשר תתאים לנו. אם חשבנו שהיו הרבה סוגים של סלקל לבחור מהם, הרי שיש לא פחות סוגים של עגלה לתינוק לבחור מתוכם.

כמו כולנו, גם אתם בוודאי מגלים שעם הזמן ההורים מפתחים חוש ורגישות שונה של זהירות ו"רמת חרדה" בכל מה שנוגע לילד, אולם לעולם – אבל לעולם – הורים לא יזלזלו בבטיחות של הילד. למרבה המזל, החברות המייצרות סלקל מבינות את זה היטב, וגם החברות המייצרות עגלה לתינוק ושאר ציוד לתינוקות.
יש היצע עצום של סלקלים שונים ועגלות לתינוקות. כל אחת מהחברות מנסה להתבלט עם תכונות אחרות וחשובות יותר, מאשר המתחרות, ובעמידה בתקני בטיחות מחמירים יותר ויותר. הרי בסופו של דבר, בואו נודה על האמת, הבטיחות היא אחד הדברים אם לא הדבר הכי חשוב שעומד בראש מעיינינו כאשר אנחנו בוחרים את העגלה או הסלקל קל.

אולם, לא די בתקני הבטיחות, חשוב להקפיד על כך שהמוצר יתאים לגודל ולמשקל של התינוק. כך למשל, סלקל מתאים בדרך כלל לתינוקות מלידתם ועד למשקל של עשרה ק"ג. מעל למשקל הזה, צריך לרכוש כסא בטיחות מיוחד לצורך נסיעות ברכב. במקרים אחרים, ככל שהילד גדול יותר ייתכן כי יהיה צורך להשתמש בבוסטר.

היום עגלה לתינוק היא יצירת פאר הנדסית המסוגלת להתקפל בלחיצת כפתור אחת לכדי מתקן קליל, שאפשר להכניס בקלות אל תא המטען של הרכב. עם הזמן מפתחים חוש לעגלות ורוצים להמשיך ללמוד על העגלות האלה, ממש כאילו היו כלי רכב עבורנו.

הפעם הראשונה שנסענו עם יובלי ברכב


כשאתם הורים בפעם הראשונה, כל דבר שאתם עושים בפעם הראשונה עם התינוק, הכל נראה הרבה יותר מפחיד. זאת לא רק האחריות הגדולה והפחד לפגוע בתינוק שלכם בטעות או לגרום לו לאי נוחות או אי נעימות כלשהי. הדבר נכון לגבי כל דבר: הפעם הראשונה שמחזיקים את התינוק בידיים, הפעם הראשונה ששמים לו טיטולים, ובוודאי שגם בפעם הראשונה שנוסעים עם התינוק ברכב. מבלי לפרט יותר מדי, רק נאמר שנקטנו מאמצים לא מבוטלים כדי לנסוע מרחק קצר של עשרות מטרים.

כמו עם דברים אחרים, אני מניח שהכל מתחיל בכלים המתאימים למשימה. בסופו של דבר נסיעה ברכב היא לא עניין של מה בכך, וגם עבור עצמנו תמיד חשוב לדאוג לשמור על בטיחות בנסיעה. לכן, חשוב להקפיד על ציוד בטיחות מתאים לנסיעה עם תינוק ברכב. כסאות בטיחות לרכב יש לתינוקות וילדים בשלל גילאים – עד לגיל בו הם גדולים דים כדי לנסוע בביטחה עם חגורות הבטיחות של הרכב. מנשאים לתינוקות מאפשרים לכם גם בנוסף לנסיעה הבטוחה גם נשיאה בטוחה של התינוק אתכם לכל מקום שאתם הולכים אליו.

בחירת מנשאים לתינוקות כדאי לעשות תוך היוועצות עם מקצוענים המכירים את כלל הציוד לתינוקות, כדי להבטיח כי אתם רוכשים את הציוד המתאים עבור הגיל והמשקל של הילד שלכם. כסאות בטיחות לרכב בדרך כלל מעוצבים כדי לתת מענה לתינוקות וילדים על פי משקלם וגילם.

ניתן למצוא כסאות בטיחות לרכב בשלל צורות ודגמים, כולל כאלה אשר ניתן להתקין במושב הקדמי, אולם לא תמיד מושבים אלה מתאימים לכל אחד מהילדים. חשוב לא פחות הוא להקפיד לכבות את כריות האוויר במושב שליד הנהג, ככל שאתם מציבים שם מנשאים לתינוקות – אחרת הדבר יכול להיות מאוד מסוכן.